Ukrajina a psychologická válka médií

Ze západních zdrojů byly monitorovány tyto agentury: BBC- Anglie, AFP a EuroNews-Francie, ČTK-Česko, Tisková agentura Slovenské republiky-Slovensko, Deutsche Welle-Německo. Zprávy byly hodnoceny podle toho, jak média o krizi informovala: neutrálně – prorusky – protirusky.

Nebude žádným překvapením, k jakým poznatkům tento průzkum mediálního prostoru dospěl. Nejvíce zpráv s protiruským vyzněním publikovala ČTK. Vojáci zde nenašli ani jednu zprávu s proruským vyzněním. Minimum zpráv šlo nazvat neutrálními. Tento trend byl ctěn i dalšími českými médii. Kdyby žil Pepek Vyskoč ze Švejka, mohl se stát hlavním komentátorem České televize o dění na Ukrajině. I ten nejzarytější nepřítel Ruska musí uznat, že je to velmi neobvyklé a nenormální. Nulová objektivita placená ze státního rozpočtu… Takto „vyvážená“ veřejnoprávní televize je k ničemu a měla by být privatizována. Horší to být již nemůže.

Slováci, naši sousedé, informovali naprosto rozdílně. V období od 28. 2. 2014 až do 4. 3. 2014 tam byla publikována téměř polovina zpráv proruských, zhruba stejné množství informací neutrálních a minimum zpráv protiruských.

Zdroj: Ze sveta – Ukrajina a psychologická válka médií.

Zasláno v Čtvrtek, 3. Duben 2014 v 11:46 a zařazeno do kategorie Zprávy z tisku. Můžete sledovat ohlasy na příspěvek pomocí RSS 2.0 feed. Reakce jsou momentálně uzavřeny, ale můžete mít zpětný odkaz na tuto stránku.

Komentáře jsou uzavřeny.